Viranomaisselvitykset käynnissä – puhelinmyyntifirmaa luullaan apteekiksi
02.06.2016 13:58
Suomen Apteekki kauppaa asiakkaille Kiinassa valmistettuja D-vitamiineja puhelimitse ja netissä. Moni asiakas luulee virheellisesti, että kyse on oikeasta apteekista.
Puhelin soi, ja Irma Saarimäki, 65, vastaa siihen kotonaan.
Ystävällinen, ehkä jo vähän vanhempi rouva kertoo soittavansa Suomen Apteekista ja kyselee Saarimäeltä, kuinka paljon D-vitamiinia hän käyttää.
Nainen kertoo, että Saarimäen pitäisi nauttia D-vitamiinia selvästi enemmän ja kertoo Sisu D-vitamiiniin liittyvästä tarjouksesta.
Hän myy Saarimäelle 75 mikrogramman vahvuista valmistetta.
Saarimäki suostuu tilaamaan yli 50 euroa maksavat vuoden tuotteet, muunlaista tilausmallia ei ole tarjolla.
Koko ajan Saarimäki luulee asioivansa oikean, laillisen apteekin kanssa.
– Puhelinmyyjä oli erittäin asiallinen, asiantuntevan oloinen ja rauhallinen. Apteekki-sana nimessä ja myyjän käytös saivat minut todella luulemaan, että soitto tuli oikeasta apteekista.
Vasta kun farmaseuttina työskentelevä tytär kertoi, etteivät apteekit harrasta puhelinmyyntiä, Saarimäki hämmentyi.
– Tosiaan luulin olevani tekemisissä apteekin kanssa, vaikka tuntuikin vähän oudolta, että heti piti ostaa tuotteet koko vuodeksi. Minulla on vielä tuotteita jäljellä melkein koko vuodeksi, Saarimäki kertoo.
Vastaavia tapauksia ympäri Suomea
Saarimäen kaltaisia tapauksia on Suomessa useita.
Monet asiakkaat ovat tosin kokeneet, että Suomen Apteekin puhelinmyynti on ollut aggressiivista.
Lisäksi tuotteita ja laskuja on lähetetty ilman asiakkaan suostumusta.
Suomen Apteekin takana on Kuopioon rekisteröity Nitrox Oy.
Yrityksellä on lukuisia muita aputoiminimiä, ja se on rekisteröinyt käyttöönsä lukuisia lääkkeisiin ja terveyteen liittyviä verkko-osoitteita kuten lääkkeet.fi, purana.fi, viagara.fi, cityapteekki.fi, erektiohoito.fi ja euroapteekki.fi.
Suomen Apteekin puhelinmyynnin seurauksena monet asiakkaat ovat ottaneet lähiapteekkiinsa yhteyttä ja ihmetelleet puhelinmyyntiä, pyytämättä tulleita tilauksia ja laskuja tai valittaneet asiattomasta käyttäytymisestä.
Apteekit ovat selittäneet asiakkailleen, etteivät soitto, tuotteet tai lasku ole tulleet apteekista.
Tilanteen selkeyttämiseksi apteekit ovat julkaisseet myös lehti- ja some-ilmoituksia siitä, etteivät he tee alueella puhelinmarkkinointia.
Jotkin asiakkaat ovat kertoneet apteekeissa, että puhelinmyyjä on todella sanonut soittavansa paikallisesta apteekista.
Näitä palautteita on tullut eri puolelta Suomea, mutta niitä ei ole voitu vahvistaa.
Apteekkariliitto ja Kuluttajaliitto huolissaan
Kuluttajien luottamus apteekkeihin on tutkitusti erittäin vahva.
Apteekkariliitto katsookin, että Suomen Apteekki johtaa nimellään kuluttajia tietoisesti harhaan.
Kuluttajaliitto ilmaisi jo viime syksynä olevansa huolissaan yhä aggressiivisemmaksi käyvästä puhelinmyynnistä, joka kohdistuu usein heikoimmassa asemassa oleviin kuluttajiin, kuten vanhuksiin ja yksinäisiin ihmisiin, joiden on vaikea torjua myyntipuheita.
– Apteekki-nimen käyttämisellä yritetään harhaanjohtaa kuluttajia uskomaan, että kyseessä on valvonnan alainen apteekkitoiminta, jolla on Suomessa kuluttajien keskuudessa luotettava maine. Puhelimitse tehtyjen sopimusten ehdot jäävät usein myös epäselviksi ja tilausten lopettaminen on hankalaa, ellei mahdotonta, johtava lakimies Tuula Sario Kuluttajaliitosta totesi tuolloin.
KKV voi puuttua apteekki-sanan käyttöön
Kilpailu- ja kuluttajavirasto selvittää Suomen Apteekin toiminta- ja myyntitapoja parhaillaan.
Osana selvitystyötä KKV pyysi saada myös kuultavakseen Suomen Apteekin myyntipuhelut, mutta ei niitä saanut.
Yritys vetosi siihen, että heillä ei ole puhelinmyyntiyrityksen vaihtumisesta johtuen mahdollisuutta saada kuluttaja-asiamiehen pyytämiä puhelunauhoitteita.
KKV pyrkii selvitystyössään ensisijaisesti neuvotteluratkaisuun, eli että yritys suostuu korjaamaan mahdollisesti kuluttajasuojalain vastaiseksi havaitut toimet.
Apteekki-sanan käyttöön KKV voi, katsoessaan sen aiheelliseksi, puuttua markkinoinnin yleisen harhaanjohtavuuden kannalta.
Evira puuttui ulkoasuun ja internetmarkkinointiin
Yrityksen toimintaa tarkastelee myös Kuopion elintarvikevalvonta elintarviketurvallisuutta valvovan Eviran pyynnöstä.
Suomen Apteekin kauppaamat Sisu D-vitamiinivalmisteet on valmistettu Kiinassa. Pakkauksen ulkoasu on vahvasti suomalaishenkinen Sisu-nimen ja värityksen takia.
Ulkoasu ja internetmarkkinointi olivat syitä, miksi Evira pyysi Kuopion elintarvikevalvontaviranomaista puuttumaan yrityksen toimintaan.
– Yritys on markkinoinut Sisu D-vitamiinia voimakkaasti suomalaisena tuotteena, vaikka alkuperä onkin sitten Kiina. Yritys on osittain jo korjannut markkinointia, mutta joillakin internetsivuilla on vielä ongelmia. Lisäksi kuluttajille verkkokaupassa annettavat tiedot ovat puutteellisia, Eviran ylitarkastaja Sari Sippola kuvailee.
Näin Suomen Apteekki vastaa väitteisiin
Journalistin ohjeiden mukaisesti Apteekkarilehti otti Suomen Apteekkiin yhteyttä ja kertoi siihen kohdistuvista väitteistä ja tulevasta jutusta. Näin Suomen Apteekin toimitusjohtaja Antti Haikarainen vastasi:
Puhelinmyyntiänne on kuvattu usein aggressiiviseksi. Asiakkaille on lähetetty tuotteita ja laskuja ilman, että he ovat niitä tilanneet. Mitä vastaatte tähän?
Kaikki myyntipuhelut nauhoitetaan meillä jo laadunvalvonnan osalta, ja missään nimessä emme salli lähetettäväksi kenellekään tuotteita ilman tilausta. Kun asiakasmäärä kasvaa suureksi, mahtuu aina joukkoon joku joka väittää, että hänelle on toimitettu tuote väärin perustein. Tilaukset ovat todennettavissa puhelunauhoitteista ja myynnin laatua valvotaan jatkuvasti ja enenevässä määrin juuri sen takia, että nämä perättömät väitteet kasvavat määrällisesti. Mikään laki ei velvoita missään muotoa valvomaan puhelinmyyntiä tai sen laatua, mutta me olemme tehneet valvontaa hyvin tarkasti toiminnan alusta saakka.
Asiakkaat luulevat usein, että soitto on tullut omasta paikallisapteekista, ja tilanteen selkeyttämiseksi apteekit ovat joutuneet laittamaan paikallislehtiin ilmoituksia, etteivät he tee puhelinmarkkinointia. Mitä vastaatte tähän?
Käytämme markkinoinnissamme vain omistamiamme tuotemerkkejä. Muulla tavoin markkinointia emme hyväksy. Vuosi taaksepäin asiakkaamme väitti Kuhmon Lehdelle, että Kuhmon Apteekista oli soitettu kun hän oli tilannut meiltä tuotteita. Kun saimme asiakkaalta luvan puhelunauhoitteen luovuttamiseen, osoitimme lehdelle, että puhelun aikana mainittiin kolme kertaa Suomen Apteekki, eikä muuta. Kaikki tapaukset ovat uskoaksemme vastaavia, ja kyse on todellisuudessa muutamista yksittäistapauksista kun asiakas on näin väittänyt. Olemme pystyneet 100 %:sti kumoamaan tähän mennessä kaikki tällaiset väitteet ja todentamaan myynnin asianmukaiseksi tallenteiden avulla.
Moni asiakas on myös kertonut, että soittaja on todella sanonut soittavansa paikallisesta apteekista, mainiten apteekin nimeltä. Näitä palautteita on tullut ympäri Suomea, toisistaan tietämättä.
Emme lähde kommentoimaan yksittäisten asiakkaiden tai muiden henkilöiden väittämiä. Valitettavasti kaikki ihmiset eivät aina puhu totta. Kuten aiemmin mainittiin, kaikki väitteet on tähän mennessä pystytty 100% kumoamaan ja toteamaan, että missään vaiheessa paikallisia apteekkeja ei ole mainittu puheluissa millään muotoa.
Sanotte, että kaikki väitteet on voitu kumota puhelinnauhoitteiden avulla. Kuitenkaan ette toimittaneet KKV:lle heidän pyytämiään nauhoitteita vaan vastasitte, ettei teillä ole puhelinmyyntiyrityksen vaihtumisesta johtuen mahdollisuutta saada kuluttaja-asiamiehen pyytämiä puhelunauhoitteita.
Nauhoitteilla on pystytty 100% kumoamaan väitteet siitä, että SuomenApteekki olisi esiintynyt jotain pienenä paikallisapteekkina puheluissa. Myös kaikki muutkin väitteet on pystytty aikanaan käsittelemään nauhoitteiden avulla. n totta, että muutamia pyydettyjä nauhoitteita emme toimittaneet KKV:lle, se ei tarkoita sitä, etteikö vuosi takaperin asioita olisi käsitelty nauhoitteiden pohjalta.
Suomen Apteekkariliiton mukaan apteekki-sanan käyttö yrityksenne nimessä johtaa kuluttajia harhaan heidän luullessaan, että he asioivat laillisen apteekin kanssa.
Suomen Apteekki markkinointinimi tai Nitrox Oy yrityksenä eivät eroa millään tapaa apteekkarien ja apteekkareiden kavereiden omistamista apteekkisanaa markkinoinnissaan käyttävistä osakeyhtiöistä, jotka markkinoivat vaikkapa ravintolisiä apteekkimyymälöissä ja internetissä. Apteekkarien osakeyhtiöillä ei ole mitään monopoliasemaa ravintolisien myyntiin tai apteekki-sanan käyttöön.
Miksi olette rekisteröineet useita apteekkiin, vitamiineihin tai terveydenhoitoon liittyviä verkkotunnuksia? Mitä aiotte myydä esimerkiksi osoitteessa lääkkeet.fi, erektiohoito.fi, viagara.fi, cityapteekki.fi, euroapteekki.fi, sepelvaltimotauti.fi tai purana.fi?
Emme myy tai esittele näissä osoitteissa mitään. Onko ilmoitusvelvollisuus jossain muuttunut siten, että liikesalaisuudet pitää kertoa apteekkareille?
KKV ja Kuopion elintarviketurvallisuusviranomainen tekevät parhaillaan selvitystä Suomen Apteekin toiminnasta.
KKV:lle olemme vastanneet avoimesti kaikkiin heidän esittämiin kysymyksiinsä. Varsinaisia asiakkailta KKV:lle tulleita reklamaatio tapauksia ei juurikaan ole. Niiden määrä on promillen kymmenesosan luokkaa asiakasmäärästämme. Käytännössä ainoa, joka KKV:lle on ollut yhteydessä kannellakseen meistä, on Apteekkariliitto, joka ei tietääksemme ole asiakkaamme.
**
Onko sinulla kokemuksia Suomen Apteekista? Osallistu keskusteluun mieluiten omalla nimelläsi.
Takaisin
Kommentit (161)
Eilen tuli kaksi pakettia Nitroxilta.(34,95 ja 32,97)Soittivat lokakuussa ja pitivät puheensa. Kerroin etten halua heidän D-vitamiinejä. Palautan paketit heille. Soittaja vänkäsi vaan että laitetaan marraskuussa tuleen paketti. Kielsin uudelleen ja uudellen. On se kumma ettei uskota jos kielletään. Tehkä loppu tuosta touhusta.
Olen saanut laskumuistutuksen vaikka en ole tilannut mitään enkä saanut laskua enkä tuotetta josta laskutetaan.
Ostin myyjän pitkän jankkaamisen jälkeen puolen vuoden satsin D-vitamiineja.Kun huomasin ettei firmalla ollut mitään apteekin kanssa tekemistä sanoin seuraavalla kerralla firman myyjälle etten tilaa teiltä ikinä mitään,koska nimikin johtaa harhaan.Mitähän lie itse tuote.
Kas kummaa jonkun ajan kuluttua tuli paketti jonka avasin.Ja taas samaa vitamiinia tuli jota en luvannut ottaa.
Kun olin ehtinyt avata paketin jouduin palauttamassani tuotetta maksamaan postit.En ikinä enää suostu moiseen.
tänään tuli 2 pakettia nitrox oy maarianhamina joita en oo tilannut!
88-vuotiaalle tädilleni tuli lähetys, jossa oli ainakin vuoden annos D-vitamiinikapseleita. Hän kertoi minulle sanoneensa puhelimessa, ettei halua tilata mitään, mutta sillä ei näköjään ollut tälle firmalle mitään merkitystä. Olen hänen edunvalvontavaltuutettunsa, ja palautimme koko lähetyksen. Yritin soittaa heidän asiakaspalveluunsa, mutta kukaan ei sieltä vastannut, minkä osasin kyllä etukäteen arvata. Vastuutonta ja moraalitonta toimintaa, joka pitää saada loppumaan.
Muistisairas äitini saatiin tilaamaan kasvosuojia Kiinasta. Hän suostui ostamaan jankuttavan myyjän hiljentääkseen myös haluamiaan D-vitamiineja. Maskit tulivat ja B-vitamiineja. Ei D.Laskut tulivat kaikista.
Valitin juuri asiakasneuvontaan: peruin asiakkuuden ja uhkasin rikosilmoituksella seuraavaksi vanhan ihmisen kiusaamisesta perintälaskuilla. Samoin laitoin postia kuluttajaneuvontaan: valitin firmasta.
Saas nähdä, jääkö heiltä tähän.
Minulta ne alkoivat periä jostain mitä en ole saanut, enkä saanut ikinä edes laskuja tai muistutuslaskuja. Ne käyttivät Suomen Apteekkiyhtiöt Oy nimen kun ne perivät eikä suostuvat maksamaan takaisin vaikka on selvä asia että olen väärä henkilö.
Kuollut isäni on tilannut vitamiineja. Haluaisin kuulla sen nauhoitteen, koska tilaus on tehty noin puoli vuotta isäni kuolemasta.
Tilasin vitamiineja 4/6 2020, pakettia ei kuulunut, 12.8. tuli paketti, jota en heti avannut.
13.8. tuli 07.08 päivätty huomautuslasku + 5 e ja uhattiin perintätoimistolla. Kun avasin edellisenä päivänä tulleen paketin siellä oli ne vitamiinit ja alkuperäinen lasku.(laskun päiväys 3.7 ja eräpäivä 17.7) Eli he lähettivät laskun yli kuukautta ennen ja huomautuslaskun + 5 euron lisämaksun + uhkakirjeen 5 päivää ennen kuin olin tuotetta saanutkaan
Minulla oli tänään postilaatikossa pari pakettia, joita en ole tilannut. En myöskään niitä avaa, vaan palautan avaamattomina lähettäjälle.
Sain toukokuussa kuolleen äitini postin kautta setin nitroxilta. Äiti oli jäänyt useifen vastaavien firmojen koukkuun jo useamman vuoden ajan. Ei ollut vain niistä mitään ouhunut lapsilleen. Niitä olen selvitellyt. En avannut pakettia. Taidan lähettää takaisin ja ottaa kuitin palautuksesta. Näitä vastaavia firmoja on useita. Varokaa. Palautussysteemit niin vaikeita. Äitini oli sairas ja iäkäs. Maarianhamina on lähettäjän postitoimipaikka. Laittakaa tällaiset pannaan. Huijareita. En anna omia tietojani heille. En soita.
Valitettavasti on kokemusta. Erehdyin vuosi sitten ostamaan ns Suomen Apteekista B-vitamiineja. Myyjä suositteli käyttämään isompia määriä kuin mitä lääkkeen ohjeessa sanottiin. Kieltäydyin lisätoimituksista.. Nyt, kuukausien kuluttua, Nitrox Oy (toimipaikka Maarianhamina) lähetti minulle pyytämättä jonkin ravintolisän. En avannut pakettia, vaan toimitin saman tien takaisin.
Täysin huijari firma,älkää koskaan erehtykö ostamaan mitään,ette pääse eroon.Minulle soitettiin pari viikkoa sitten ,ja sanoin että en ota mitään,tällä viikolla laatikkoon ilmestyi B12 vitamiinejä ja 1/3 jatkotilaus.
Mulla oli reilu vuosi sitten tämän firman kanssa ongelmia myös, kun paketteja vaan tuli, vaikken ollut tilannut mitään. Tällä firmalla on paketin palauttaminen tarkoituksella tehty mahdollisimman hankalaksi, ei löydy paketista yhteystietoja ja jos ei osaa vaatia palautussopimuksen numeroa joutuu itse maksamaan palautukset. Näin osa jättää paketin palauttamatta ja kas kummaa; sitten oletkin tilannut kyseisen tuotteen ja olet kestotilaaja...Olkaa yhteydessä sähköpostitse tähän firmaan ja säilyttäkää nuo viestit vuosia, niin on todisteita tarvittaessa. Itselläni oli myös ongelmia tämän firman kanssa ja viranomaisiin jouduin ottamaan yhteyttä, ennenkuin pakettien/laskujen tulo loppui.
Tänään tuli tältä firmalta paketti. En ole mitään tilannut. Voiko tästä tehdä rikosilmoituksen petoksena ?
Hei!
9.6.2020 soitti minulle numerosta 0447578917 mies henkilö myydäkseen B vitamiinia. Niin kauan puhelu sujui hyvin kun hän sai puhua mutta kun kieltäydyin tuotetta ostamasta hän ei siitä pitänyt vaan väkisin yritti saada minut ostamaan. kun kysyin eikö useamman kerran eikö hän ymmärrä mitä sanon ostamisesta hän kesken sanani sulki puhelimen. että sellaista palvelua Suomen Apteekkista saa.
Tänään tuli postissa B12-vitamiineja?!
Vuositilaus 1/3.
Soitin kiukkuisen puhelun, koska en ole tuotetta tilannut. Olin kuulemma vuosi sitten palauttanut lähetyksen, mutta palautus ei peruutus. Ja nyt saamani lähetys on avaus uudelle vuodelle!
Näitä voi kutsua nimellä HUIJARIT
Toiminta sen kun jatkuu. Nyt etsivät Suomen Terveyspiste Oy:n nimellä johtajaa tuonti- ja markkinointitehtäviin Kuopioon perustettavaan "tuotantolaitokseen".
Palkan (3.500) lisäksi yhtiön Lapin mökki vapaassa käytössä ym.
Kielitaitoa ja matkustusvalmiutta Hong Kongiin ja Kiinaan oltava.
Kannattaa laittaa sähköpostia tälle firmalle, niillä on palautussopimus postin kanssa. Säilyttäkää Säpo, niin on mustaa valkoisella. Missään nimessä ei laskua kannata maksaa, jos ei mitään ole tilannut. Kannattaa myös pyytää tilausvahvistus, sellaista eivät voi toimittaa, jos ei mitään ole tilannut. Soittamalla ei kannata hoitaa asioita tämän firman kanssa, mitään asioita eivät hoida, vaikka lupaavat, joten asiointi vain säpon välityksellä. Lisäksi heti yhteyttä kuluttajavirastoon, jos asiat eivät muuten hoidu.
Minulle tuli lähetys ks.apteekista, juurikin noita D-vitamiinejä. Hölmö avasin paketin ennenkuin tajusin tulleeni huijatuksi. No palautin lähetyksen, jouduin itse maksamaan läh.kulut, heillä kun ei ole sopimusta postin kanssa. Lisäksi tuli jo palautettua lähetyksen, huomautuslasku ks.tuotteista. D-vitamiini lähetys oli postitettu maarianhaminasta. Pitääkö lasku maksaa?
minulle tuli lähetys ks. apteekista. Nyt en tiedä minne teen palautuksen
Vaimolleni ja hänen siskolleen, jonka edunvalvoja olen, on lähetetty D-vitamiinia ja ravintolisää. Molemmat ovat kiistäneet tilanneensa mitään Suomen Apteekista.
Valitettavasti molemmat ovat muistisairaita.
Viimeksi talvella kielsin lähettämästä mitään ja asian piti olla kunnossa. Mutta tänään tuli taas lähetys Ahvenanmaalta!
Häikäilemätöntä porukkaa.
Todella omistuista toimintaa. Minulle soitti myös hyvin luotettavalta kuulostava naishenkilö kaupaten D-vitamiinia. Koska tällä hetkellä käyttämäni (kotimainen) vitamiini on juuri loppumassa, ajattelin että voisin kokeilla uutta.
Kysyin puhelimessa useampaan kertaan, että onhan kaupiteltu tuote varmasti tehty Suomessa - kerroin että olen ehdottomasti kotimaisten tuotteiden suosija kaikessa mahdollisessa. Ja minulle VAKUUTETTIIN useaan kertaan että tuote valmistetaan Suomessa.
Kun paketti eilen tuli postissa (lähetys Maarianhaminasta customs declaration -merkinällä), kiinnitin huomiota pakkausten ylisanoihin ja Sisu-nimeen. Valmituksesta on ainoastaan maininta "Valmistuttaja Nitrox Oy".
Päätin tutkia netistä, mitä Nitroxon taakse kätkeytyy - ja sinnehän kätkeytyy näköjään vaikka mitä! Nyt palautan lähetyksen ja peruutan tulevat lähetykset. Sitä puhelinnumeroa, josta minulle soitettiin, ei tietenkään löydy Fonectasta ollenkaan, joten teen peruutuksen sähköpostilla - saa nähdä kuinka käy.
Todella törkeää toimintaa ja ihmisten huiputtamista. Myydään kiinalaista epämääräistä tuotetta suomalaisena. Toivottavasti viranomaiset tekevät toiminnasta lopun!
Muistisairaalle veljelleni oli pakkomyyty heidän tuotteitaan toissavuonna.
Onneksi tulli oli puuttunut asiaan ja avannut pakkauksia, joten ne tulivat useita viikkoja myöhemmin kuin lasku, jolloin asiaan tuli ajoissa kiinnitettyä huomiota.
Yhteyttä kyseiseen yritykseen ei puhelimitse tai sähköisesti saatu, joten lähetin postitse heille kirjeen, missä erittelin heidän tekemänsä rikolliset toimet ja tullin osallistumisen tutkintaan. Laskujen tulo loppui.
Koen tulleeni perusteellisesti huijatuksi. Noin kaksi-kolme vuotta sitten hyvin vakuuttava mieshenkilö soitti esitellen D-vitamiinia ja sanoi olevansa Yliopston apteekista. Keskusteli asiantuntevasti
ja sai minut tervaydenhuollon ammattilaisen niin vakuuttuneeksi että aloin maksella peräkkäinkin lähetettyjä pakkauksia Nitroxille tarkistamatta taustoja. Luulin että on Yliopiston apteekin joku laskuttaja! Saivat vielä tilaamaan Multi-Sisua ja B-12vitamiinia. Ihmettelin kyllä tablettin jauhoista rakennetta ja halvan oloista läpipainopakkausta. Mutta vahva usko Yliopiston apteekkiin ja en edes osannut epäillä muuta! Kerroin läheisillenikin että saan vitamiinit luotettavalta taholta.
Nyt sitten yllättäen ilman mitään kontaktia taas lisää vitamiineja ja laskutuspäiväksi merkitty tammikuun loppu ja eletään maaliskuuta. Tämä sai minut googlaamaan ja selvisi että olemme miehen kanssa syöneet ties mitä kiinalaisia mömmöjä, Palautin tabut kitkerien saatesanojen kera. Siitä olen varma että ensimmäisessä puhelinsoitossa soittaja sanoi nimenomaan edustavansa Yliopiston apteekkia mutta sitähän on mahdoton jälkikäteen todistaa.
Jos tämän firman huijattavaksi joutuu, kannattaa olla sinne yhteydessä sähköpostitse, on sitten tarvittaessa mustaa valkoisella. Puhelimitse asioita hoidettaessa, siellä helposti "unohtuu" laittaa mahdolliset peruutukset ym. ylös. Asia luvataan hoitaa, mutta mitään ei kuitenkaan kirjata ylös. Kuluttajavirastoon heti vaan yhteyttä ja lisäksi rikosilmoituksen tekeminen on oikea tie.
Mulle tuli täältä myös paketti, vaikkei ole tilausta sinne. Otin yhteyttä kuluttajavirastoon samantien. Yleisohje on, että jos ei ole tilannut mitään, pakettiin ei tarvitse reagoida mitenkään. Sain hyviä neuvoja ja ohjeita miten toimia, jos tulee perättömiä laskuja. Ottakaa yhteyttä kuluttajavirastoon, niin saadaan tälläinen toiminta ja huijaus loppumaan.
Tämä firma tuntuu lähettävän tuotteita, vaikka niitä ei olisi tilannut. Ilmeisesti liikeidea on juurikin tuo. Osa kuitenkin ottaa paketin vastaan ja maksaa. Ilmoittakaa kyseisestä toiminnasta kuluttajaneuvontaan ja itse aion myös tehdä rikosilmoituksen asiasta.
Viikko sitten soitettiin "Suomen apteekista" ja sanottiin, että aiemmin olen tilannut b-vitamiinia heiltä. Sanoin etten ole, enkä tilaa.
Tänään sitten postilaatikosta löytyi paketti...lähettäjä Nitrox Oy, paketti suljettu isolla tarralla, jossa lukee Suomenapteekki. En avannut, lähetän takaisin, millä todistaa se, saako takaisin lähetyksestä kuitin?
Tammikuu 2019
Vanhempi henkilö esitteli minulle kahta kyseistä ostamaansa pakettia.
Ensimmäinen oli tarjottu puhelimessa "postikulujen hinnalla" alle 10 euroa.
Tilaamatta oli heti perään tullut toinen ja hinta noin 40 euroa. Oli perhana kerinnyt sen jo maksamaan, ennen kuin nyt puutuin asiaan.
Mistä tuon Antti Haikaraisen voisi henkilökohtaisesti tavoittaa? Olisi vähän asiaa ihan paikan päälle poikkeamalla.
Sain juuri puolen vuoden ilmaistarjouksen d-vitamiinista Suomen Apteekista puhelimitse.En ottanut ,koska itselläni on vitamiinit.
Tiasin noin vuosi sitten D vitamiiniä Sanoivat suomen Apteekista Olevan.Yhden paketin tuli kolme Nyt ovat soittaneet monasti olen.kieltänyt aina lähettämästä Nyt tuli 3.1.2019 Samanlainen paketti mitä teen
Sain tänään puhelun Suomen Apteekista. Hyvin asiallisesti naisääni kertoi B12 vitamiinin tarpeellisuudesta ja tuntui hyvin ns, asiantuntijalta.
Tarjosi B12 vitamiiniravinnetta 4:n kuukauden jaksoa 34,90e:n hintaan. On kuulemma luonnontuote ja ei sivuvaikutuksia. Edullinen kuin mikä ja estää muistisairauden.
Sanoin harkitsevani asiaa. Lupasi soittaa uudestaan..
Tilasin D-vitamiineja paketin euroa 27,-. Paketti ja lasku tuli. Maksoin laskun ja samantien parinpäivän kuluttua tuli uusi paketti ja lasku, vaikka en ollut tilannut uutta pakttia. Palautin postissa paketin ja laskun. Tuli viesti, että palautuksessa on ongelmia. Postista on kuitenkin kuitti, että pakaetti on palautettu. Käsitin, että puhelu tuli Maarianhaminasta. Paketissa taisi olla Nitrox-nimi.
Maksumuistuksia tulee palautetuista terveystuotteista jopa vuosi laskun päivän jälkeen. Perintää hoitaa Alektum niminen perintätoimisto , sinällään asiallinen suhtautuminen toimeksiannon kiistämiseen ja laittoi asian Kuopioon selvitettäväksi.Edellisen perinnän ollessa kesken muistisairaalle läheiselleni oli postitettu ed D-vitamiinin lisäksi nyt B-vitamiinia. Pelkkää rahastuksen yrittämistä edellisen vuoden vanhan laskun muka ollessa maksamatta??uutta toimitusta liikkeelle!!
On se vaan niin että tämä yritys jaksaa huijauksia edelleen
Äsken soitettiin ja tarjottiin B vitamiinia. Kun sanoin, että verikoe ollut normaali, kysyttiin entä D vitamiini.
HUIJARI APOTEEKKI..MEIJÄN MUORILLE LAITTOIVAT KANS D-VITAMIINIA..PITÄIS LAITTAA VASTUUSEEN NUO HUIJARIT..
Kyllä tilasin koemielessä yhden paketin todetakseni sen toimivuuden Tuskin kerkesin sen avata kun posti toi jo seuraavat.Tapletit olivat buranan kokoisia jauhomössöä tarttuivat nielllessä .Sain myyjältä vinkin että liottakaa veteen.Olen vuosikymmeniä käyttänyt d vitäminia ja ne ovat olleet öljyn muodossa .
Nyt noin psri viikkoa sitten Suomen apteekista soitettiin ja markkinoitiin B12 vitamiinia .Kieltäydyin heti .En halua olla ko firman kanssa missään .tekemisissä .Nyt posti pudotti paketin jonka Lähettäjä on Suomen Apteekki .Palautan paketin jokatapauksessa .Toivoisin viranomaisilta tahtoa laittaa tällaiset firmat kokonaan markkinakieltoon jotka toimivat Maarjanhaminan ja Sveitsin kautta .
Tänään tuli postissa paketti, jota en aio edes avata. Jokin aika sitten puhelinmyyjä tarjosi D-vitamiinia, mutta ilmoitin, etten tarvitse.
Peruutin juuri äitini tilauksen. Yllätys oli, että pääsin asiakaspalvelun numeroon jonottamatta ja asiaa hoiti ystävällinen, joskin kyllästyneen oloinen, mieshenkilö.
Lupasi peruuttaa tilauksen sekä laittaa markkinointikiellon heidän asiakastietoihinsa.
Vähän epäilyttää toimisiko tämä näin helposti, sillä talvella viimeksi peruin saman tilauksen....
Äidilleni tuli eilen paketti lääkkeitä, joita hän ei ollut tilannut. Aikaisemmin oli soitettu ja äitini oli sanonut, ettei missään tapauksessa tilaa mitään.
Tänään juuri tuli ko firmalta minulle vitamiineja joita en ole tilannut. Lähetin takaisin ja minun on pakko antaa tämä nyt poliisiasiaksi.
Sain tänään jo toisen lähetyspakkauksen näitä MULTI sisu
-vitamiini rasioita. Hämmästyin,kun näinkin pian tuli uusi paketti,vaikka en ole edellisiä tietenkään ehtinyt vielä paljonkaan käyttää, mutta sitten muistelin,että taisi se puh.myyjä sanoakin,että he lähettää piakkoin jo seur. Mielestäni ei ole hyvä,että joutuu vastaanottamaan näin turhan monta laatikkoa odottamaan vain ja täyttämään kotikaappeja... Voivat kyllä olla hyviäkin terveydelle!?
18.07.2018
Puhelu SuomenApteekista. Myydään D-vitam. Sisua koko vuoden annos. 15% halvempaa kuin kivijalka-apteekissa. Kysyn kuka on D:n valmistaja. Se on meidän tuote. Oletteko lääketehdas? Ei, se on meidän tuotemerkki. Kuka valmistaa tuotteen? Se on ulkomailta niin kuin nykyisin melkein kaikki lääkkeet. Valmistaja? Se on kiinalainen. Valmistaja? Nitrox.
Kiitos,ei tilausta. Puhelu loppu.
Nitrox näyttää netin mukaan olevan Kuopioon rek. Oy.
Onko sen niminen lääketehdas Kiinassa?
Hei! Sain juuri puhelun Suomen apteekista - enkä tiennyt sen taustasta mitään. Kysymys tuli heti: ”Saatteko mielestänne riittävästi D-vitamiinia?” Vastasin reippaasti ja painokkaasti ”kyllä!”. Klik, ja puhelu päättyi siihen. Fonecta ei tunne numeroa (+35867295043). Sitten jo törmäsinkin tähän tietoon, jossa kerrotaan vilpillisestä toiminnasta. Laitoin tekstiviestin perään, jossa kerron, että en tilannut mitään enkä aio maksaa laskuja jos sellaisia alkaa tulla. Kylläpä suututtaa! Muistan, että joku aika sitten tapahtui jo
Minulle on myös lähetetty sisu vitamiinia olen myös menny harhaan tässä .Aijon palauttaa pillerit ja lausua muutaman valitun sanan huijareille !
Martti Mäki
Sain tänään puhelun Suomen apteekista numerosta 358 6 7295039. Naisääni ryhtyi kauppaamaan vitamiineja. Torppasin välittömästi puhetulvan ja sanoin, ettei tämä firma ole mikään apteekki. Johon nainen närkästyneenä, että pitäs sitten vaihtaa sellainenkin nimi kuin Vanha apteekki! Suljin puhelimen.
Ostan tarvitsemani hoitotuotteet suoraan oikeista apteekeista.
Ahvenanmaalta käsin kaupitellaan puhelimitse monenlaista kamaa; sukkia, alushousuja, vitamiineja ym... Kaiketi saarella on jotenkin edullista toimia noiden firmojen joiden kanssa mahdolliset tilaajat joutuvat vaikeuksiin.
Kehotan ihmisiä olemaan tilaamatta noilta tahoilta mitään -kaikkia turvallisia hoitotuotteita saa ilman ongelmia oikeista apteekeista! Sukkia ja muuta ostan mieluiten eri liikkeistä suoraan.
Muori on hädissää jo kolmatta päivää, oli tullut soitto joltakin pillerikauppiaalta.
Puhetta oli tullut solkenaan 94 vuotiaan korvaan kuulolaitteen kautta.
Nyt hän on soitellut meille lapsille, että onko hänen pakko ottaa ja maksaa ne tabletit jos ne tulevat.
Oli jäänyt harvinaisen epäselväksi mitä mummolle tyrkytettiin.
Ei vaikuta puhelinmarkkinoinnin kieltokaan näihin businessguruihin.
Sukkelapuheinen mieshenkilö soitti "Suomen apteekista" ja kauppasi D-vitamiineja. Ihmettelin kyllä vähän firman nimeä, mutta koska entiset vitamiinit olivat jo melkein lopussa, suostuin tilaukseen. Pillerit tulivat pian postissa, mutta mielessäni heräsi epäilys niiden luotettavuudesta. Muutama päivä sitten tuli uusi soitto ja kysyttiin onko minulla vielä jäljellä niitä vitamiineja ja tarvitsenko jo lisää. Sanoin, että en aio heiltä tilata lisää ja olen perunut kaikki jatkotilaukset. Hän ei tuntunut kuuntelevan vaan sanoi että hän laittaa paketin tulemaan parin kuukauden päästä. Toistin, että en halua heiltä mitään ja sanoin, että luotan apteekin D-vitamiineihin ja tiedustelin heidän pillereidensä laatua. Hän katkaisi puhelun heti.
Innokas puhelinmyyjä sai puhuttua minut ympäri ja tilasin D- vitamiinin, nimi suomen apteekki tuntui luotettavalta ja sain käsityksen, että vitamiini tutkittu ja tehty Suomessa. Tehokas ja edullinen. Saatuani paketin, sisällä halvan näköisessä pahvipaketissa kapselit läpipainopakkauksissa. Pakkauksesta ei selvinnyt, missä valmistettu?? eikä valmistajaa. Postipaketissa em.Ahvenanmaan osoite, maahantuontifirma? En todellakaan uskaltaisi käyttää!!!
Työkaverilleni soitettiin tänään kesken päivän ja D-vitamiinia kärkkäästi tyrkytettiin. Aikansa kuunneltuaan ja useasti kieltäydyttyään, totesi puhelun nyt loppuvan. Siihen nuoren miehen vastaus oli: "Kevyet mullat sitten sulle vaan".
Tilasin minäkin yhden d-vitamiini satsin. Sainkin sen ja maksoin. Perään tuli kohta toinen, jota en ollut tilannut. Palautin sen avaamattomana postiin. Jouduin kuitenkinmaksamaan 5,60 euroa potimaksua (kuitti tallessa) koska kyseisellä firmalla ei ole palautussopimusta postin kanssa.
Paketit tulivat muuten Ahvenanmaalta. Lähettäjänä: Nitrox Oy, PB 3067, AX-22111 MARIEHAMN FINLAND.
Paketeissa oli tullausnumerot.
Kirjoitan tämän varmemmaksi vakuudeksi omalla nimelläni.
Kuka ottaa vastuun vanhuksille myydyistävitamiini lääkkeistä, yhteisvaikutus, esim marevan käytössä. Vanhus ei itse ymmärrä.Puhelinmyynti lailla kiellettävä!
Minulle soitettiin suomen apteekista ja kaupattiin s-vitamiineja ja minähän laitoin tilaukseen koska kysyin 2 kertaa että mistä tää on ja suomen apteekista sanoivat ja puhelun soittaja oli erinomainen puhuja ja vanhempi nainen, ei siinä tullut mieleen mitään hujausyrityksistä. Puhelun jälkeen laitoin haun suomen apteekki ja söin tämän huijaus asian. Miten helkkarissa mä saan tilauksen pois puhelin numeroon ei voi soittaa ollenkaan. Nyt sieltä tulee yli 50e laskuja. Tällainen oli numero mistä soittivat. +358 9 6818 3742
86 vuotiaalle äidilleni oli tullut perintälasku. Ei ole näkynyt noita vitamiinejä äidin kodissa. Äiti itse on hoivaosastolla. Toivon, että näin kierot liikemiehet joutuvat vastuuseen!
Vastasin puheluun ja myyntipuhelun aikana halusin varmistaa, missä tuote on valmistettu, koska kaikissa D-vitamiineissa ei ole tarvittavaa määrää D-Vitamiinia. Myyjä vakuutti, että tuote on valmistettu USA:ssa. Niinpä tilasin, vaikka nyt selvisi, että tuote on valmistettu Kiinassa. Kiinalaisia pillereitä en halua tilata.
Vastasin vahingossa myyntipuheluun kun odotin toista puhelua, suomen apteekista soitettiin, kysyin heti myytkö jotakin, en antanut myyjälke suunvuoroa kun hän myönsi myyvänsä, sanoin että en osta mitään ja painoin punaista luuria. Jos et halua ostaa mitään niin katkaise puhelu heti, niin yksinkertaista se on, jos jäät kuuntelemaan niin kohta jo ostat jotain vaikka et tarvitsisi mitään
Olin eilen äitini 73v puhelimessa kun Suomen apteekista soitettiin.
Myynti oli todella agressiivista.
Väkisin myyntiä kysyin että olenko tilannut sinulta jotain, antoi puhelimessa ymmärtää että kaupat oli melkein sovittu. Kun ilmoitin etten ota loppukin ystävällisyys hävisi. Sanoi minun pyytäneen häntä soittamaan oli erittäin vihainen ja sanoi että minun aikomuksekni on vain ollut rupatella hänen kanssaan eikä ole aikomustakaan ostaa. Kokoajan hän luuli keskustelevansa iäkkään äitini kanssa. Asiatonta käytöstä.
Äsken soitti innokas miesmyyjä numerosta 0968183738 ja tarjosi D-vitamiineja ale-hintaan. Kertoi olevansa Suomen Apteekista. Aikamoinen huijaus, jos kiinalaista tuotetta yritetään näin myydä vanhuksille.
miten voin palauttaa tuotteen suomen apteekille
Suomen Apteekista soitettiin tänään 22.11.2017 ja eikös sieltä kaupattu D-vitamiinia vuodeksi. Kun kerroin, että olen juuri ostanut vuoden D:t, niin myyjä sanoi, että heidän tuotteessaan on pitkä käyttöaika ja kannattaa nyt käyttää tarjous sitten seuraavaksi vuodeksi. Kun olin kieltäytynyt kolmannen kerran, oli vuorossa B-vitamiini ja foolihappo... Ei meinannut uskoa millään, etten tarvitse lisävitamiineja purkista. Nyt on numero mustalla listalla - toivottavasti myös pysyy siellä!
Tänään 10.11.2017 sain puhelun jossa nainen esittäytyi Suomen apteekista. Myi juuri D-vitamiinia. Oli kuuleman suomalaisia eviran hyväksymiä. Ei millään tajunnut vaikka kuinka sanoi kiitos EI. Melkoista ahdistamista. Menee varmaan moni harhaan varsinkin vanhukset.
Minulle tuli puhelu 9.11.2017 klo 14:51, jossa soittaja ilmoitti ... Dalgren Suomen apteekista.
Ilmoitin heti, että en ole kiinnostunut. Saavatko edelleen käyttää tätä harhaanjohtavaa nimeä markkinoinnissaan?
Sain tänään 9.11.2017 puolenpäivän jälkeen puhelun Suomen apteekista. Minulle tarjottiin D-vitamiinivalmistetta. Kuuntelin hetken, minkä jälkeen kerroin olevani apteekkilainen ja että Suomen apteekki ei ole apteekki, jolloin puhelu katkaistiin. Olisi pitänyt kuunnella loppuun.
Minulle soitettiin torstaina ja tarjottiin D-vitamiinia. Kun kerroin olevani töissä apteekissa, sain luurin korvaani! Miksihän?
Sain samanlaisen puhelun kuin moni muukin,erehdyin tilaamaan D vitamiinia. Viikon kuluttua ne tuli mutta en aukaisutkaan pakettia vaan vein postiin takaisin. Postissa on palautus sopimus kyseisellä firmalla, ei tarvinnut maksaa postimaksua. Saa nähdä miten lopun käy, tuleeko vielä pakettia. Laitoin KKV.lle sähköpostia kyseisestä asiasta. Kaikkien tulisi laittaa jotka ovat haksahtaneet tähän tilaukseen. Silloin KKV.lle tulisi tietoon todellinen määrä huijattuja.
Minulle tuli kotiin paketillinen tabletteja Suomen apteekista.Olen joskus tilannut,vaan lopettanut jo kauan sitten.Sieltä kyllä soitellaan jatkuvasti.
Tilasin Multi Sisua ja myyjä esiintyi lääketieteen asiantuntijana kuten apteekeissa.
Nyt maksoin laskun ja näin tämän artikkelin kun hain Suomenapteekin kotisivua.
Ihmettelin kun myyjä vakuutti, että tuote sopii lääkärin määräämän D-vitamiinin lisäksi.
Miten saan peruutuksen voimaan ja tuotteen palautuksen, kun otin 2 tablettia ja maksoin puolen vuoden satsin?
Sain juuri äsken ko.puhelun nro:sta +358442364391.Yritin soittaa takaisin luettuani tämän kertomuksen. Numero varattu ja laitoin tekstarilla soitto pyynnön mahdollisimman nopeasti. Odottelen vastausta peruakseni mahdollisesti tekemäni suostumuksen tavarantoimittamiselle.Mitä teen jos eivät vastaa...
Pilleripaketti tupsahti postilaatikkoon, en kuitenkaan ole tilannut mokomaa, kun kotona on toisen merkkisiä ja paljon vahvempaa D vitamiinia.
Muistisairaaalle 87v. äidilleni oli kaupattu vuoden D-vitamiinit. Selvitellään asiaa parhaillaan.
Tänään tuli postissa B-vitamiinia ,jota en ole koskaan tillanut. Enkä aio myöskään maksaa.
29.08.2017 klo 17:34 sain puhelun Suomen Apteekkin nimissä (puh.+358968183720) soittavalta henkilölltä, joka tekee tutkimusta vitamiinien käytöstä. Kerroin mitä vitamiinejä käytän ja hän kertoi hyvin asiantuntevasti miten tärkeitä näiden vitamiinien käyttö on tarjoten samalla tuotteita vuoden käyttöön hintaan 2 x 27 euroa. Sanoin monta kertaa että minä ostan tuotteet paikkakunnan apteekista muitten lääkkeiteni kansa. Kysyessäni mistä tiedän että tämä tuote on luotettava ja purkin sisältö sitä mitä sen pitäisi olla, myyjä antoi viimein periksi. Puhelumme kesti varmaankin yli 10min. En tilanut tuotetta.
24.08.2017 klo14.23 soiton kesto 59s suomen apteekki.
Vastasin haloo.Naisen äänestä päätellen ei nuori alkoi puhua d-vitamiineista.Kysyin heti missä tämä apteekki on?Jatkoi esittelyä kysyin toistamiseen missä tämä apteekki on ja lisäsin onko farmasia oikeudet.Kertoi että toimii Kuopiossa ja taas jatkoi jolloin kysyin uudelleen varmaan jo toisen tai kolmannen kerran ONKO Farmasiaoikeudet?Tällöin kertoi myyvät vain viramiinilääkkeitä.Kerroin unohda koko juttu ja suljin puhelun.Tämän jälkeen aloin hakemaan tietoa ja siksi nyt kirjoitan tämän jos jollekin on apua.
Suomen Apteekki -nimellä esiintyvän yrityksen toiminta odottaa markkinatuomioistuimen käsittelyä (lue lisää: http://www.apteekkari.fi/uutiset/tag/apteekkina-esiintyva-puhelinmyyntifirma-joutuu-markkinaoikeuteen.html).
Palautetta yrityksen toiminnasta voi antaa ja apua riitatilanteisiin voi saada Kuluttajaneuvonnasta (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta). Yhteyttä neuvojaan voi ottaa puhelimitse soittamalla numeroon 029 553 6901 (arkisin 9–15, mpm / pvm). Kesäaikana 19.6. - 18.8. puhelinneuvonta klo 10 - 14. Yst. Inkeri Halonen / Apteekkarilehden toimituspäällikkö
Minulle soitettiin tänä aamuna klo 9.30 ja kyseltiin vitamiinien käytöstä: "Satu täältä apteekista hei, --". Kun ihmettelin, mistä apteekista, sain vastauksen "Suomen apteekista". Hetken päivittelin, mikä se sellainen apteekki on. Taisi tehota, sillä kysymykset olivat aika asiallisia. Vastailin. D-vitamiinia en sanonut käyttäväni ollenkaan, koska olin saanut lääkäriltäni sellaiset ohjeet. Missään vaiheessa minulle ei tarjottu mitään ostettavaa. Lopuksi kysyin, mihin näitä tietoja käytetään. Kuulemma tutkimuksiin. Kysymykset eivät kuitenkaan vaikuttaneet mitenkään asiantuntevilta. Sanoin vastaavani mielelläni tutkimuksiin, mutta neuvoin heitä mainitsemaan tutkimustarkoituksen heti puhelun alussa, ettei heitä sekoiteta myyjiin. Soittaja sanoi ottavansa palautteen vastaan. Valitin myös kovin varhaisesta soittoajankohdasta. Savolaisväritteisesti puhunut naishenkilö sanoi, ettei hän voinut mitenkään tietää, että nukun vielä puoli kymmeneltä. Oletti ilmeisesti, että kaikki vanhukset heräävät kukonlaulun aikaan. - Täältä netistä nyt selvisi, että puhelu oli tullut Kuopiosta. Olin selvinnyt 'ehjin nahoin' - toivottavasti.
Sain juuri tänään maksukehotuksen Suomen Apteekki- nimellä . Olen palauttanut paketin Nitrox Oy nimellä Maarianhaminaan 22.06.2017.
Mitäköhän tälle asialle voisi tehdä?
On negatiivinen kokemus. Luulin ostavani kokeiluerän, mutta lähetysluettelossa lukeekin Vuosi Tilaus 1. Maksoin loman takia syntyneet ylim. kulut ja aloin ottamaan selvää tuotteen alkuperästä huomattuani firman kotipaikaksi Ahvenanmaan. Syntyi vielä suurempi ongelma, ts. ovatko vitamiinit turvallisia!!
Ostin itsekin yhden erän kun apteekista soitettiin ja onneton menin maksamaan sen. tänään sain toisen erän, vaikka pyhästi vannottiin, ettei uusia lähetyksiä tule. Niin härskiä toimintaa että vanhakin meni vipuun terveyttä vaaliessaan. Onkohon kukaan tutkittanut näitä kapseleita, että siältääkö ne oikeita aineita? Olisi kiva tietää...
Palautin tänään postiin paketin,jota ei oltu tilattu.Lähettäjä Nitrox Oy PB 3067 Ax-22111 Mariehamn Finland (Suomen Apteekki)
Åland-Post 22100/177 Tekstit englanninkielisinä ! LUPA
Palautin tänään postiin paketin,jota ei oltu tilattu.Lähettäjä Nitrox Oy PB 3067 Ax-22111 Mariehamn Finland (Suomen Apteekki)
Åland-Post 22100/177 Tekstit englanninkielisinä !
Olen myös yksi hyväuskoinen hölmö. Nainen vakuutti d_vitamiini on naisille, etenkin vanhemmalla iällä tarpeellinen. En yleensä käytä mitään lisäravinteita,syön muuten terveellistä. Naisen vakuuttelu ja vielä,kun tuote tulee Suomen apteekista,sai minut tilaamaan.Nyt tablettien ulkonäkö sai minut epäilemään , ja etsimään tietoa netistä. Onko ne pakko maksaa?
No joo, tänään minulle soitettiin Suomen apteekista ja tarjottiin vuoden D-vitamiineja. Sanoin ensin, että sepä mielenkiintoista. Hetken aikaa keskusteltuamme ilmoitin, että satun olemaan oikea apteekkari. Ja että apteekkiini on tullut yhteydenottoja, joissa vanhukset ovat sanoneet että meiltä eli paikkakunnan omasta apteekista on kaupattu heille vuoden D-vitamiini -annoksia. Yksi asiakas oli tullut paketin kanssa apteekkiimme perumaan kauppaansa. Kerroin tästä soittajalle. Hän ilmoitti olevansa vain kesätyöntekijä ja kysyi haluanko esimiehen paikalle. Halusin. Niinpä keskustelin esimiehen kanssa. Hän sanoi olevansa epätietoinen, miksi heidän yrityksensä nimeksi on perustettu "Suomen Apteekki". Minä sanoin tietäväni varsin hyvin syyn: vanhusten harhaan johtaminen. Heidän mukaansa he eivät noteeraa yli 80-vuotiaita, sanoin että ikärajan pitäisi ehdottomasti olla 10 vuotta vähemmän.
Minulle soitettiin Suomen apteekista ja kerrottiin et olet voittanut d vitamiinit vuodeksi puoleen hintaan.menin lankaan koska luulin soiton olevan apteekista .olen lähettänyt apteekki lehteen sanaristikoita yhdistin sen siihen asiaan .samana iltana huomasin netistä että minua oli huijattu.kun paketti tuli palautin sen avaamattomana
Yleensä en koskaan tilaa näiltä aktiivisista puhelinmyyjiltä mitään. Erehdyin kuitenkin minäkin luulemaan tätä Suomen Apteekkia oikeaksi apteekiksi kun sieltä soitettiin ja tarjottiin minulle D-vitamiinia edulliseen hintaan. Kuulemma kyse oli vain kertatilauksesta 19.90 eikä uusia lähetyksiä siis tulisi. Heti viikon kuluttua tuli uusi paketti. Soitin saman tien asiakaspalvelunumeroon ja annoin samalla palautetta heidän harhaanjohtavasta kampaanjastaan. Henkilö kertoi olevansa vain asiakaspalvelussa eikä tunne ko. firman toimintaa. Toimitusjohtaja on kuulemma Antti Haikarainen, jos haluaa reklamoida. Haikarainen ei nyt vastannut puhelimeen ja virkailija kehotti palauttamaan paketin, jolloin lasku mitätöidään. Toivotaan, että tämä tieto pitää paikkaansa.
Suomen Apteekki otti toukokuussa 2017 puhelimitse yhteyttä yli 92-vuotiaaseen äitiini ja onnistui myymään hänelle B-vitamiinia. Kolme pakettia B-vitamiinia (180 tabl.) tuotiin hänelle kotiin laskun (24,97 €) kanssa. Laskusta ilmeni, että hän oli asioinut Suomen Apteekin kanssa vaikka hän luuli puhuneensa oman tutun Ympyrätalon Apteekin henkilön kanssa. Lisäksi laskun mukaan hän oli tehnyt 12 kk tilauksen, mitä hän ei itse muista/ymmärrä tehneensä. Sain onneksi tietää asiasta parin viikon sisällä ja peruutin tilauksen jatkoerien osalta ja kielsin kaikenlaisen puhelinmarkkinoinnin. Nähtäväksi jää loppuuko tavaran toimitus. Vaikuttaa siltä, että "uhreiksi" tietoisesti valitaan vanhoja ihmisiä, joita on helppo huijata apteekki-nimen avulla. Huolestuttavaa on, että vanhus saattaa ostaa sellaisia tuotteita, joilla voi olla haitallisia yhteisvaikutuksia esim. hänen sairauksien hoitoon määrättyjen lukuisten lääkkeiden kanssa.
Moi! Juuri🤔 tänään olin saalis mutta epäonnistui , aloin epäillä oti selvää
Tilasin vuoden d-vitamiinit Suomen apteekista. Minäkin kuvittelin ostavani ne jostain apteekkien keskusvarastosta. No tulivat kyllä minustaedulliseenhintaan.
Suuri mutta tässä on se, että saintaas puhelun, jossa myytiin e-vitamiineja. En halunnut ostaa niitä, koska olensitä mieltä, etten niitä tarvitse. Kuinka ollakkaan sainkin lähetyksen juuri kieltämistäni tuotteista. Nyt on sitten tulossa vielä puolen vuoden e-vitamiinit, joita en tarvitse.
Olen juuri aikeissa tehdä tuosta Nitrox Oy:lle irtisanomisen sille toiselle puolelle vuodelle netin kautta. Saa nähdä miten tässä käy.
Posti toi tänään D-vitamiini Sisu pakkaukset+laskun.Tuotteen valmistusmaata ei kerrota.Tablettikoko niin suuri,että sitä ei saa nieltyä.Tuote ilmeisesti tuotettu Kiinassa,joten terveysvaikuttavuus täysin ???.Palautan tuotteen Nitrodille.Vaikuttaa huijaukselta koko homma.Koen saaneeni epäasiallista ja virheellistä infoa / mainontaa tuotteesta.
Helpoin tapa päästä noista eroon on vaihtaa puhelin operaattoria ja laittaa nro salaiseksi ja ei kannata laittaa nro mihinkään nettikilpailuun.
Tuo D-vitamiini Sisu 3000 pakkauksessa ei ole valmistusmaata mainittu. Jos se on kiinalaisvalmisteinen niin roskiin lentää.
Kyseisestä firmasta soitettu muutama kerta, soittajana vanhemman kuuloinen nais henkilö,eikä aina meinannut uskoa että ei tilata nyt eikä koskaan! Jokin FB:n sivuilla olevan firman kilpailun jälkeen "vainoaminen" alkoi!
Sain soiton, jossa erittäin selkeästi mieshlö. Kertoo soittavansa: Suomen Apteekista ja tarjoavansa puolen vuoden annosta SISU-merkkisestä D-vitamiinista, jota pitäisi nauttia paljolti enemmän täällä suomessa. Kun tuotteet saapuvat, laitan paluupostissa takaisin! Sillä minulla on 14päivän kuluttasuojaoikeudellinen palautusoikeus. Syy: eivät ole suomess a valmistettuja!
Minä myös sain tänään Sisu- Monivitamiini lähetyksen
vaikka en ole tilannut tuotetta. Ilmoitin sen selvästi puhelinkeskustelussa soittajalle joka röyhkeästi suositteli kyseistä tuotetta. Paketti palautuu tietenkin l lähettäjälle eli Suomen Apteekille saatekirjeen kera.
Minulle on puhelimitse myyty D-vitamiinia Suomen Apteekista. Nyt uteliaana luin tätä "historiaa" pettyneenä omaan kuvitelmaani etten ollutkaan asioinut apteekin kanssa. Kaikenlaisia pillerikauppiaita on soitellut viimeisen vuoden aikana. Ostan paikallisesta apteekista mitä tarvin. Olen soittajille kieltäytynyt edes kuuntelemasta/älkää tuhlatko aikaanne, en osta.
Anopille myyty kanssa.
Äidilleni oli myös myyty ko. D-vitamiiniä vuoden tarpeeksi, vaikka äidilläni on mm. suoramarkkinointi. Puutuin asiaan soittamalla Suomen apteekkiin ja ilmoitin kiellosta. Sieltä jankattiin, että äitini oli kuitenkin ilmoittanut halukkuutensa ostaa ko. tuotetta. Lopputuloksena myyjä sanoi, että revi se lasku eikä uusia toimituksia enää lähetetä. Mutta piti olla tiukkanna. Äiti on 87 vuotias. Ikäviä juttuja. Äiti kärsi monesta unettomasta yöstä asian takia.
Iäkkäälle äidilleni tuli juuri tuollainen Suomenapteekin huijauslasku. Äitini asuu hoitolaitoksessa ja hänellä ei edes ole puhelinta puhevaikeuksien vuoksi. Kyllä on röyhkeää toimintaa mitä meidän vanhuksille tehdään! Talletan joka paperin mitä tulee ja vien sitten poliisille.
Juuri hetki sitten sain soiton kyseisestä puhelinmyyntifirmasta. Sanoi minun vastanneen johonkin kyselyyn. Tiedän, ettei näin ole ja kerroinkin sen. Sanoin, että jos markkinoitte jotain, en ole halukas ostamaan mitään. Lopetin puhelun enkä jäänyt kuuntelemaan enempää.
Minäkin sain tänään puhelun ko. firmasta. Tämä soittaja kertoi täysin suomalaisesta tuotteesta, joka valmistetaan Amerikassa ja varsto sijaitsee Ahvenanmaalla. Ensin sain puhelusta käsityksen, että olen voittanut vuoden D-vitamiinit. Keskeyttämällä kauppiaan puhetulvan ja tekemällä tarkentavia kysymyksiä asiat selvisivät. Ei antanut luotettavaa kuvaa ko. firmasta. Ei tullut kauppoja.
Onko tuollainen puhelinmyynti, josta lukijamme tässä kommenttiketjusssa kertovat, mielestäsi asiallista?
Tämä on todella hienoa, että Apteekkariliitto on tarjonnut meille internetportaalin missä ihmiset voivat kommentoida kokemuksiaan. Julkinen keskustelu on aina poikkeuksetta hyvästä. Jatkossa tulen itsekin olemaan tällä palstalla aktiivisempi.
Pahoittelemme apteekkariliiton puolesta heidän meistä tarjoamaansa medianäkyvyyttä. Sen jälkeen kun apteekkariliitto ensimmäisen kerran uutisoi Suomen Apteekista harhaanjohtavasti syksyllä 2015 tilaustemme määrä nelinkertaistui hetkessä. Nyt Suomen Apteekin kasvulle ei näy loppua.
Kevään mittaan laajennamme tuotevalikoimaamme ja meille tulee lukuisia uusia tuotteita vuonna 2017. Myös neuvottelut joidenkin omien tuotteidemme valmistamisesta Suomessa ovat pitkällä. Tulemme myös hinnoittelemaan tuotteemme apteekkarien yrityksiin verrattuna todella agressiivisesti ja edullisesti pyrkien valtaamaan markkinaosuuksia apteekkareilta.
- Olemme apteekkarien ravintolisiä markkinoiville osakeyhtiö liiketoiminnoille päivä päivältä suurempi kilpailija ja omalta osaltamme murtamassa Suomen täysin käsittämätöntä apteeki monopolijärjestelmää.
Toivotan kaikille nykyisille ja tuleville asiakkaillemme Aurinkoista alkavaa kevättä.
Terveisin Antti Haikarainen, Toimitusjohtaja, Nitrox / Suomen Apteekki
Soittivat tänään ja yrittivät ksupata D-vitamiinia. Jo nimi ' Suomen Apterkki' herätti epäilyni ja vastasin olevani tereydenhuollon ammattilainen ja jatkoin sanomalla etten keskustele heidän kanssaan ollenkaan. Toivottelivat hyvää päivän jatkoa. No olen oikeasti terveydenhuollon ammattilainen, mutta tärkeintä olisi heti ettei tämmöisille firmoille annettaisi mitään mahdollisuuksia. Onko Ilta-Sanomat tai Iltalehti tietoinen, sitä kautta tieto leviäisi kulovalkean tavoin.
Ottakaa viipymättä yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon, joka selvittää parhaillaan yrityksen toimintaa. Yhteystiedot tässä kommenttiketjussa alempana.
Suomen Apteekista soitettiin ikääntyneele äidilleni(89 vuotta) ja tarjottiin D vitamiinia hän oli kieltäynyt ottamasta, mutta vitamiini paketti tuli kuitenkin postissa, Hän palautti sen avaamattomana samana päivänä. Maksukehoitus tuli. Mitä tässä tilanteessa teen?
minulle muutama viikko soitettiin kyseisestä "firmasta! ja naishenkilö hyvinkin agressiivisesti esitteli kyseistä vitamiinivalmistetta. en tilannut, vaikka myyjä väsyksiin asti pitkitti puhelua. kerroin, että minä ostan kaikki lääkkeeni paikallisesta Yliopiston apteekista. Tänään tuli maksukehoitus ja uhkaus, että jos en määrättyyn päivämäärään mennessä maksa, lasku menee perintään. Mitään tuotteita en ole saanut, enkä kyllä tilannutkaan.Laskusta ei myöskään selviä, mistä veloittavat.Mitä minun pitäisi tehdä ?
Kemissä 3.2.2017
Erica Schroderus
Minulle soitettiin ja tyrkytettiin amerikassa valmistettuja D- vitamiineja paketti tuli postissa kuten sovittiin, mutta eipä loppunut tulo niinkuin piti, tuli kohta uusi paketti isommalla hinnalla. Onkohan niitä tutkittu mitä sisältää? eilen lopetin syömisen kun lueskelin näitä kommentteja.
Hyvä nimimerkillä "huijattu"!
Kehotan ystävällisesti teitä olemaan yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajavirstoon. Saatte nopeimmin neuvoa soittamalla kuluttajaneuvontaan (p. 029 553 6901 (arkisin 9–15, mpm / pvm)). Palautteen yrityksen toiminnasta voi lähettää myös sähköisesti tästä linkistä http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/
Ystävällisin terveisin, Inkeri Halonen / Apteekkarilehti
Suomen Apteekista soitettiin ja tarjottiin D vitamiinia kieltäydyin ottamasta, mutta vitamiini paketti tuli kuitenkin postissa,palautin sen avaamattomana samana påivänä.Muistutuslasku tuli kuitenkin tänään,vieläpä ulosotolla uhaten.Mitä tässä tilanteessa teen?
Kyllä tilasin d vitamiinia suomen apteekista puhelin myynnin välityksellä eka erä tuli ja maksoin tulee toinen erä heti perään.soitin firmaan tänään ja kerroin että en halua lisää näitä.onnistui hyvin,kysymys kuuluu onko turvallisia Kiinassa tehdään,mutta niin tehdään kivijalka apteekkien d vitamiinit Kiinassa tuli ohjelma te:vedestä vähän aikaa sitten.
Kalkkitaplettia laitettiin väkisen kielloista huolimatta 90:vuotiaalle äidilleni ,puhelun aikana äitini toisti useita kertoja en tilaa ,en tilaa myyjä huusi lujaa laitetaan tulemaan ja lätkäs puhelimen korvaan. näytti että myyjä halus omat sanansa kuuluviin jos nauhitus päällä.
Äitini oli erittäin tuohtunut ihmetteli laittaako tulemaan vaikka kielsin .Usea kuukaudenpäästä tuli puolenvuodenannos no se maksettiin ,mutta tänään tuli toinen annos 24.1-2017 se palautettiin saa nähä miten .
suututtaa ku vanhoja ihmisiä narrataan.
Huijari firma!
Minulle soitettiin myös ja kaupattiin SISU D 2000 D-vitamiini 50mcg-12kk......tilasin ja maksoin....ajattelin tilata uusi pakkaus mutta otin tämän sivun ylös ja luin niin tuli epäilys että syönkö minä D-vitamiini???
Olisko turvalisempi ostaa apteekista D-vitamiini??
Koska D-vitamiini on ollut paljon esillä, suostuin puhelinmyyjän ehdotukseen vuoden 2015 lopulla ja tein tilauksen. Sain sen käsityksen, että firma on suomalainen. Yllätys oli, että lähetys sisälsi kerralla vuoden tabletit. Niistä on vielä suurin osa käyttämättä, koska olen ollut epäluuloinen. Nyt sain toisen lähetyksen, kuulemma pienellä lukee ehdoissa, että tilaus on jatkuva. Vein sen postiin takaisin. Pelkään saavani laskun, joka menee perintään, jos en maksa sitä. Lähettäjä oli kiinalainen Nitrox, jonka osoite on Ahvenanmaalla.
Toivon, että tämä firma julkistetaan ja siitä kerrotaan laajalle yleisölle, jotta huijaaminen loppuisi. Tämä on varsinkin vanhojen ihmisten hyväksikäyttöä. Muitakin lääkkeitä ja vitamiineja kauppaavia netti- ja puhelinmyyntifirmoja ja niiden tuotteita olisi syytä tutkia.
Suomiapteekki on eri asia kuin Suomenapteekki. Suomenapteekki on huijariyritys, jonka toimintoja Kuluttajavirasto tutkii parhaillaan.
Äidilleni lähetettiin kyseisestä yrityksestä niin suuria d-vitamiinipillereitä, joita hän ei kykene edes nielemään.
Myyjä esiintyi paikallisen apteekin myyjänä.
Ei kertonut edes että pillerit on valmistettu Kiinassa.
Ja vuoden annos kerrallaan.
Me, jotka teemme juttuja lehtiin ja televisioon niin tässä on todella jymyjuttu myös MOT ohjelmaan.
Vuosikymmeniin törkein huijaus mihin olen törmännyt.
Ja kuluttajaviranomaiset tehkää ihmeessä äkkiä jotakin.
lahtelainen apteekkikin toimi oikein... vaihtoi lääkkeitä ym... että silleen.... mutta, apteekki on apteekki...
Suomen apteekki nimellä esittäytyvä puhelinmyyjä, on kaupitellut Loppilaisille vitamiineja. Olemme saaneet Lopen apteekkiin useita tiedusteluja ja ihmettelyjä, kuinka apteekkari on heille soitellut myydäkseen vitamiinia ja moni on tehnytkin aika kalliit kaupat tämän myyjän kanssa. Haluamme tiedottaa, että Lopen apteekki ei tee puhelinmyyntikampanjoita, eikä meillä ole mitään tekemistä näiden puhelujen kanssa. Suomen apteekki -nimellä esittäytyvä yritys ei ole apteekki, eikä heillä ole Suomessa apteekilta vaadittavaa toimilupaa. Heillä ei myöskään tietojeni mukaan ole mitään tekemistä Lopen kanssa.
Lokakuussa minulle soitettiin kyseisestä firmasta ja kaupattiin kotimaisia D-vitamiinejä. Siellä mollattiin Orionia liian korkeista hinnoista. Minulle myös vakuutettiin että mitään uusia lähetyksiä ei tule jos itse en tilaa lisää. No sitten 15.12.16 tulivat sitte tilaamani D-vitamiinit =180 kpl/19,97€. Paketti näytti luotettavalta koska siinä oli luottamustaherättävä logotarra suomen apteekista. No ei siinä mitään nyt 10.01.17 tuli uusi 180 kpleen lähetys. Onneksi en ole niitä syönyt enkä tule syömään. Ensimmäisen erän ehdin maksaa mutta tätä uutta en aio maksaa vaan lähetän asiakaspalautteena yritykselle ja samalla sen ensimmäisen eränkin. Pitäkööt ite tuotteensa minä en mitään kiinalaista mönjää ala syömäään😠
Juuri palautin äidilleni tulleen D-vitamiinipaketin,jota hän ei edes ollut tilannut!!
Aamulla soitin firmaan ja juu,he hoitavat postimaksun kun teen palautuksen,mutta firmalla EI OLE POSTIN KANSSA SOPIMUSTA PALAUTUKSISTA!!!!!! Postimaksu oli 4,80€,että kyllähän siinäkin tienaa kun maksattaa maksut huijatulla ihmisellä!!
Että pisti vihaksi kun näin huijataan ihmisiä!!! Äidillä toimii järki,mutta mitäs sitten kun ei enää ole kartalla??
9.1.2017 Hämeenlinna
Lankapuhelimessa ( johon puhelintarjonnan esto voimassa) mieshenkilö yritti kaupata Sisu-D-vitamiinia vuodeksi. Kuuntelin tarinan, mutta en ostanut vedoten, ettei tilausta kuitenkaan kokemukseni perusteella saa poikki enkä tee mitään pitkäaikaissopimuksia.Lopetin itse puhelun.
no niin minulle tuli näit sisu d vitamiineja tänään 5.1.2017 hintaan 29,98 ja lasku päivätty 12.11 eräpäivä 29.11 en ole tilannut ko tuotteita . firma näemmä Nitrox oy mariehamn ja s posti osoite on info"@ suomenapteekki.eu
Ehkäpä palautan sitten ne Nitrox Oy lle
Minulle soitti juuri Suomen apteekista ja kauppasi D vitamiineja ei tahtonut ymmärtää, että kauppoja ei synny. Kysyin, että mikä niin epäselvää, ettei ymmärrä. Katkaisi puhelun. Hyvin epäkohtelias myyjä, vaikutti jo heti puhelun alussa hyvin arveluttavalle.
Juu,olin minäkin oikeutettu saamaan D-vitamiinit tosi edullisesti. Kysyin myyjältä miksi mun kannattaa ostaa ne heiltä eikä apteekista. Myyjä sanoi että heidän pillerit on allergiatestattuja ja lisäaineettomia. Kysyin että myykö apteekki sitten testaamattomia b-vitaniineja. Ja sanoin että käyn ihmettelemässä asiaa paikallisessa apteekissa. Kysyin vielä uudelleen puh.myyntifirman nimeä että osaan toistaa sen oikein apteekissa kun menen keskustelemaan.
Varokaa että ette soita laskussa olevaan 02 alkuiseen numeroon. Lasku saattaa simittäin olla todella suuri. Epäilen, että se on osa huijausta. Tilaus saatetaan perua lopuksi, mutta puhelin laskussa nälle huijareille saattaa siirtyä suurikin summa. Itse sain myynti puhelun jossa väitettiin minun osallistuneen netissä johonkin kyselyyn ja nyt minulla oli mahdollisuus jne.. Ei kiitos oli vastaukseni. Tänään posti toi paketin ja laskun! Soitin eviraan jossa tunnettiin yritys ja kehotettin ottaman yhteys kuluttaj suojaa. Tapauksien määrä on kuulemma jo tuhansissa.
Soitin
Äsken ko Suomen Apteekki soitti ja mainosti samoja D-vitamiinituotteita. Kerroin hänelle että kuntoutuksessa on varoitettu ylimyyvistä kauppiaista ja tuotteista, joissa ei ole läheskään lupaamia määriä D-vitamiineja. Myyjä katkaisi välittämättömästi puhelun. Osui ja upposi😜
Menin lankaan myös.Oletin apteekilla olevan näin hyvän palvelun.Tilasin D-vitamiinit vuodeksi alle 20,00.Yritin saada yhteyttä Suomen apteekki-yritykseen,ei onnistunut.Palautan tuotteet,kun tulevat.
Hei,
Suomiapteekista tuli heti vastaus ystävällisin terveisin. Eli ilmoittakaa heti sähköpostitse heille että tilaus peruutetaan eikä laskua makseta kun lähetys on palautettu postitse Ahvenanmaalle.
Olin matkoilla kun minulle soitettiin ja kyseltiin D-vitamiininkäytöstäni. Kerroin käyttäväni ja että minulla on.
Erittäin sulva, ystävällinen myyjä vakuutti etten ikinä saa niin hyviä näin halvalla, erikoisalennus jne. En jaksanut vastustaa vaan myönnyin kokeilemaan.
Kotiin tultuani oli paketti jo tullut ja nähdessäni tulli-ilmoituksen ja lähettäjän Ahvenanmaalta vein heti postiin avaamattomana.
Tänään tuli postissa maksukehoitus huomautusmaksu lisättynä. Lähetin heti viestin firmalle ja kerroin että olen palauttanut sen viikolla 44. Nyt luettuani alla olevat viestit totean että moni muukin , minä, kaiken lisäksi huonokuuluisena olen liittynyt joukkoon.
Katsotaan tuleeko uusi maksukehoitus
Ei ole muuta kokemusta,mutta jokin aika sitten sain pienen pakettilähetyksen postiin ja mietin mikä mahtaa olla. Kävin postissa ja lähetin samantien sen takaisin avaamatta sitä. Posti lupasi palauttaa. Kun en ole mitään tilannut Suomen apteekista eikä minulle ole edes soitettu ja kaupattu mitään vitamiineja. Nyt tulla paukahti lasku ja ulosoton uhalla käsketään lasku maksamaan... mitä v....a.
Minulle on soitettu montakin kertaa,mutta sanon että en osta puhelimen välityksellä mitään vitamiineja
Onkohan tämä sen saman renkömäen lääkehuijari apteekkarin tekosia.? Miten keneenkään voi enää luottaa nykyisessä maailmassa.
Aikaisemmin saattoi apteekkariin luottaa. Nykyisin taitavat olla vaan rahan perään.
Hyvät kommentoijat! Lämpimästi kehotan välittämään palautteen myös Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. He seuraavat yrityksen toimintaa saamiensa palautteiden perusteella. Palautteen voi lähettää sähköisesti tästä linkistä http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/
Me seuraamme toki, miten KKV etenee tapauksen kanssa ja uutisoimme sen teille. Ystävällisin terveisin, Inkeri Halonen / Apteekkarilehti
Juuri vein äidilleni tuleen paketin laskuineen takaisin postiin. Ei ollut SuomenApteekilla eikä Nitrox Oyllä asiakaspalautussopimusta, vaan jouduin maksamaan postimaksun itse. Tilauspäivämäärä on laskussa 26.9.2016 eikä äitini omien sanojensa mukaan ole tilannut edes ko tuotetta. Tuskin saan postimaksurahoja takaisin ikinä.
Todella epäkohtelias ja jankkaava myyjä. Ei millään uskonut, etten halua tilata mitään. Uskon, ettei edes tiennyt mitä myi, kun kysyin lisäkysymyksiä. Niihin en saanut edes vastauksia.
Korjaus edelliseen kyseessä oli KKV
Vielä toivoakseni viimeisen kerran tästä aiheesta.
Soitin KTV numeroon,mistä sain ystävälliseltä rouvalta ohjeita toimia,jos Nitrox Oy pyrkii vielä jatkossa laskuttamaan minua tms.
Ensinnäkin kaikista jopa tehdyistä puhelintilauksista pitäisi lain mukaan lähettää tilausvahvistus. Hän kehoitti myös tallettamaan niin ensimmäisen maksetun laskun,kuin myös maksukehoituksen. Neuvoi myös kirjaamaan ylös kellonajan,milloin sain yhteyden yritykseen. Onneksi puhelimesta näki jopa soiton kestoaikakin.
Saamani neuvot olivat vähintään ruusun arvoisia🌹
Mitenkähän monta henkilöä on pyritty ja jopa onnistuttukin huijaamaan?
Nyt tuli vihdoin selväksi tämä d-vitamiinijupakka kohdaltani,kun ns.asiakaspalvelu "Suomen Apteekista" vihdoin vastasi puheluuni. Olivat saaneet palautukseni ja myös sähköpostini. Sen ensimmäisen laskun maksamalla olin kuulemma SITOUTUNUT vuoden tilaukseen!!! Vihjaus ilmoituksen tekemisestä viranomaisille auttoi. Lupasivat poistaa minut postituslistalta kerrottuani etten ollut väitettynä tilauspäivänä tavoitettavissa. Kielsin heitä lähettämästä mitään minulle enää koskaan!
Kenkku olo jäi kuitenkin jäljelle hyvinkin kyseenalaisesta toiminnasta mitä yritys harrastaa. Toivottavasti saavat viranomaisselvityksen jälkeen huijauksistaan ansaitsemansa seuraukset!!!
Markkinointikielto niin puhelimeen kuin tietokoneeseen on seuraava asia minkä aion tehdä ja postilaatikkoon myös mainoskielto.
Minä en ole tilannut kyseistä Sisu d-vitamiinia koskaan! Kuitenkin minulle tuli alkukesällä muun mainospostin mukana nimelläni varustettu litteä pikkupaketti. Asiaa kummemmin tutkimatta avasin pakkauksen,kuten muutkin roskapostit.Sisällä oli lasku,minkä maksoin pelkästään sen vuoksi kun olin avannut paketin.Lokakuun alussa tuli taas Suomen apteekki tarralla varustettu samankokoinen pikkulaatikko. Sisällöstä en tiedä mitä oli,koska vein sen avaamattomana postiin palautettavaksi lähettäjälle. Yritin soittaa useita kertoja kyseiseen firmaan,josta ei vastattu! Lähetin heille sähköpostia tiedoksi palautuksesta ja ilmaisin selkeäsanaisesti mielipiteeni tälläisestä markkinoinnista/pakkomyynnistä. Nyt sain 1.11 päivätyn maksukehoituksen, missä ei myöskään selvinnyt mistä tuotteesta he minua laskuttaa.En aio maksaa sellaisesta mitä en ole tilannut ja minkä olen palautuksena lähettänyt takaisin. Ehkä marssin poliisilaitokselle laskujen kera,koska ei sitä 65-vuotta täyttänyttä tarvitse yrittää huijata moisella toiminnalla. Laitan myös postilaatikkooni kiellon pudottaa ainoatakaan kyseisen huijarifirman lähetystä laatikkooni. En muuten käytä mitään lääkkeitä!OIKEAN APTEEKIN vitamiineja taloudesta löytyy tiukasti vegaanista ruokavaliota noudattavan lapsen hylkäämistä napsittavaksi silloin tällöin.
Loppuhuomautuksena mainitsen vielä, että en ole ollut tavoitettavissa puhelimella päivänä joka oli merkitty vitamiinien tilauspäiväksi!!!
En luota yhtään näihin d-vitamiinivalmisteisiin jotka tilasin puhelinmyynnin kautta. lähetän ne takaisin ja maksan vain sen josta olen 2 ottanut,eli 8,4o
Kiitos kommenteistanne! Mikäli asioinnissa yrityksen kanssa ilmenee ongelmia, kehotamme ottamaan yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. He seuraavat yrityksen toimintaa saamiensa palautteiden perusteella. Palautteen voi lähettää sähköisesti tästä linkistä http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/
Ystävällisin terveisin, Inkeri Halonen / Apteekkarilehti
Lankesinpa minäkin k.o.vipuun ja tilasin lähetyksen, nyt sieltä tuli taas iso lähetys,jota en avannut.Aion sen palauttaa Asiakaspalautuksena,enkä maksaa laskua. Ans´
kattoo, miten käy.Ei missään ilmennyt,että tilaus on jatkuva...Inhottavaa tällainen ihmisten harhauttaminen !
Minut myös huijattiin tilaamaan D vitamiini tuotetta vaikka mainoskielto puhelimessa. Vakuutettiin tuotteen olevan apteekkituote ja Suomessa valmistettu. Täyttä lööperiä myös kyseisen mukamas farmaseutin esittely...
Kerroin että olen rankan syövän jälkeen käyttänyt hematologin määräämää Dvitamiinia mutta eihän se puhelinhuijarin mukaan riitä ollenkaan !
Kunpa olisin huomannut nämä infot kyseisestä firmasta ennen laskun maksua ! Oksettavaa moinen ihmisten huijaus ja törkeä valehtelu !
Hei,
tämän myyjän antama tieto tuotteesta oli harhaanjohtava. Palautin pillerit välittömästi, kun totesin etteivät ne vastanneet annettua tietoa. Myyjä lähettää kuitenkin edelleen laskuja, hinta korotettuna viivästysmaksulla. Kehotan välttämään tällaisia toimittajia!
Minulle tarjottiin lisäaineettomia D-vitamiineja 50;migrogrammasia. Noh, kun rupesin tutkimaan asiaa niin olihan niissä lisäaineita. Enempi kuin nykyisessä syömässäni d-vitamiimissa. Harhaanjohtavaa tosiaan ja minusta todella kalliita.
Puhelimessani on ollut puhelinmarkkinointikielto monia vuosia ja se on toiminut. Elokuussa puhelimeeni kuitenkin soitettiin Suomen Apteekista. Eikö heillä ole tietoa asiasta, vai toimivatko he tietoisesti vastoin kieltoa. Käsitin, että tuotteet ovat suomalaisia, ja tyhmä ostin. Aion palauttaa tämän toisen lähetyksen. Saa nähdä miten käy.
tilasin juurikin d-vitamiiniä 2kk. pakkauksen jonka jälkeen myyjä lupasi kysyä, haluanko lisää ja mitä pidin. tulikohan tehtyä moka?
Kirjoitin aiemmin ei puhelinmyyjille nimimerkillä. Asiakaspalvelusta vastattiin ja sain peruttua tilauksen. Toki palautuksen syytä kyseltiin ja sanoin että teillä ei ole mitään tekemistä apteekin kanssa ja että teidän markkinointi on harhaanjohtavaa. Jotain yritti selitellä mutta antoi palautusosoitteen. Paketti lähetetään Ahvenanmaan osoitteeseen,
mikä on paketin päällä. Itse pitää maksaa kulut. Sanoin vielä puhelun päätteeksi että teidän firmasta ei tarvi mulle enää soitella. Saa nähdä nyt pääsikö tästä tällä.
Mieheni oli tilannut tällaisen d-vitamiinierän juuri tuosta firmasta. Käskin häntä perumaan tilauksen ja palauttamaan juuri tulleet tuotteet, ja selitin etteivät ne ole oikeita, aitoja tai edes turvallisia tuotteita ja että kyse on vähintäänkin epäilyttävästä toiminnasta. Paketin lähettäjätiedoissa on Nitrox Oy, Ahvenanmaa. En tiedä, onnistuuko tilauksen peruutus, se nähdään tulevaisuudessa. Harmillista ja todella ärsyttävää. Oikeuteen tuollaiset firmat pitäisi saada ihmisiä huijaamasta!
Menin myös tuohon "halpaan"Kuukauden sisällä tuli kaksi lähetystä.Ensimmäisen maksoin kiltisti. Eilen tuli jo toinen paketti ja nyt on pillereitä vaikka koko kylälle. googletin ko. firmasta ja ei hyvältä kuulosta. Päätin lähettää viimeksi tulleen paketin takaisin laskuineen. Rupesin etsimään laskusta palautusosoitetta. Eipä löytynyt. Silti laskussa lukee että 14 pv:n palautusoikeus. Paketti on lähetetty Ahvenanmaalta. Sinnekkö vai Helsingin osoitteeseen. Yritin soittaa ei vastattu. Lähetin sähköpostia,ei ainakaan vielä vastausta. Ottaa niin aivoon ku luotin että aptteekkitavaraa. Pillerit niin suuriaki ettei saa nieltyä kokonaisena ja mitähän mahtaa sisältää.
Tänään minulle soitettiin Suomen Apteekista, kauppattiin D-vitamiinia jota pitäisi käyttää ympäri vuoden, myös kesällä. Tiedän kyllä tämän ja minulla on oikeasta apteekista ostettu D-vitamiinipurkki vielä kesken. Tällaisia puhelinmyyntivitamiineja en osta. Lopetin puhelun lyhyeen sanomalla etten nyt tarvitse lisää vitamiineja. lisäselityksiä kuuntelematta laitoin puhelimen kiinni.
Juuri tuli puhelu tuolta ja Sisu D-vitamiinia olis ollu kaupan, en ostanut kun Googlasin "Suomen Apteekki" ja tämä sivusto tuli näkyville.
Meni myyjä hiljaiseksi, kun mainitsin Viranomaisselvitykset käynnissä...
Lähetyslistassa / laskussa ei ole tarkkoja ohjeita siitä, miten asiakas voi palauttaa lähetyksen. Eikä myöskään puhelimessa sitä kerrota asiakkaalle.Olisi mielestäni myös vähintään asiallista, että herra Haikarainen ilmoittaisi, missä mm. SisuD-vitamiinit on valmistettu. Puhelimessa myyjä väitti, että Kuopiossa, suomalaista alkuperää.
Ko. firma sai huijattua äitiäni muutama päivä sitten. Firma käyttää häikäilemättömästi hyväksi nimeä "apteekki", äitini luuli soiton tulleen paikallisesta apteekista. Firman toiminta on moraalitonta ja nimenomaan vanhuksia hyväksi käyttävää. Soitto firmaan ja kysymys "otetaanko yhteys viranomaisiin" sai tilauksen peruuntumaan. Ehdottomasti apteekki-nimen käyttö pitäisi kiireesti kieltää heiltä.
Tietääkö joku oikeasti, mitä nämä ns. d- vitamiinit sisältävät?
Minulle soitti myös kyseisen firman myyjä. Kysyin häneltä, että mikä on Suomen apteekki. No, ystävällinen nainen selitti, että myyvät vitamiineja, ravintolisiä jne. Tiedustelin, että myyvätkö he lääkkeitä, kuten muut apteekit. Vastaus oli, etteivät myy.
Kritisoin, että firmanne nimi johtaa harhaan. Apteekki mielletään liikkeeksi, josta saa oikeita lääkkeitä, jopa KELAn korvauksetkin mahtuu samaan kuvioon...
Kieltäydyin käymästä kauppaa tuollaisen firman kanssa.
Joku keskustelija oli iloinen, että Apteekkariliiton aika on ohi... Itse iloitsisin mieluummin siitä, että voisimme todeta huijarifirmojen ajan olevan ohi.
En ole apteekkari, mutten myöskään huijari... eikä minusta koskaan tule kumpaakaan.
Tämä on ihan hyvä että joku ottaa ja ravistelee liitoksistaan apteekkarien kartellia ja aiheuttaa harmia apteekkariliitolle.
Apteekariliiton aika on alkaa olla ohi. Tämän tyyppisiä yritysten edunvalvonta järjestöjä ei tarvita.
On käsittämätöntä miten ala arvoisin keinoin apteekkariliitto on viimeaikoina julkisuudessa suhtautunut kaikkeen asialliseen kritiikkiin apteekkareja kohtaa.
Ja minulle myyjä esitteli näiden D-vitamiinien tulevan Yhdysvalloissa sijaitsevalta tehtaalta.. Mitä tässä nyt enää uskoisi? Annossuosituksetkin ihan päin mäntyä, turvallisen päiväsaannin yläraja EI ole päivän suositussaanti. Näin valitettavasti puhelimessa annetaan ymmärtää. oi ja voi... Ja puhelimen päässä on palkattu puhelinmyyjä, ei farmaseutti tai ravitsemusalan ammattilainen jolta varmistaa tuotteen sopivuus itselle.
Minä myös ostin näitä vitamiinia,nyt en tiedä mitä teen.
Tämä ei suoranaisesti liity juuri tähän yritykseen, mutta vanhuksille, joiden turha tuotteiden tilailu huolettaa perheenjäseniä, kannattaa suositella puhelinmarkkinointikiellon tekemistä. Sen voi todella helposti ja muutamalla kymmenellä sentillä kerrallaan kolmeksi vuodeksi kerrallaan Puhelin-Robinsonin kautta. Epämääräisten vitamiinien kaupittelun lisäksi loppuvat myös mm. lehtimyyjien soitot!
Taustalla oleva "konserni" on tunnettu myös muista aputoiminimistään, joiden suojista tehdään erilaista puhelinmarkkinointia mm. hakemistopalveluista. Samaan kuopiolaiseen osoitteeseen on rekisteröity kymmeniä erilaisia firmoja. Laskuja lähetellään, sopimuksia tehdään, vaikka toinen osapuoli kiistää solmineensa mitään sopimusta. Netin ihmeellinen maailma kertoo vaikka mitä mm. Nitroxin toiminnasta.
Ihmettelen sitä, miten nämä Suomiapteekin, Nitroxin ja muiden "yritystensä" takana olevat veijarit nukkuvat yönsä. Ehkä netistä ostetuilla kiinalaisilla mömmöillä.
http://digitalistnetwork.com/brandioppeja-pahnanpohjalta/